Kurs i Mindful yoga

Kurset er for deg som ønsker å lære deg mindful yoga – tilstedeværelse gjennom bevegelse.
 
I Mindful yoga trener du din bevegelse med tilstedeværelse, konsentrasjon og fysisk styrke. Mindful yoga består av forsiktige tøyinger, styrke og balanseøvelser, utført langsomt og med konstant oppmerksomhet på pusten og på fornemmelsene som oppstår når du hensetter kroppen i de ulike yogastillingene. Dette bidrar til at du oppøver en følelsesmessig og fysisk styrke og balanse gjennom bevegelse. Du finner veien tilbake til deg selv og blir kjent med dine grenser og styrker deg.
 
I kurset vil du lære følgende:
Praktiske øvelser
Mindfulness og yoga
Tilstedeværelse i bevegelse
Holdninger i mindful yoga
Hvordan møte smerter
Pusten- snarvei til sinnsro
Sittestilling som er avslappende
 
Kurset går over 6. mandager fra kl. 18.00- 19.30
 
Pris: 1.595.-
Yoga er en mange tusen år gammel treningsform, som ble brakt over til Vesten for flere generasjoner siden.
 
Mindfulness betyr tilstedeværelse og Yoga betyr å forene kropp og sinn og kan oversettes til norsk med oppmerksomt nærvær.
 
Mindful yoga handler om å trene kropp og sinn og å være tilstede her og nå, i øyeblikket, på en vennlig og ikke-dømmende måte.
 
Det er ingen krav til forkunnskaper for denne treningen, bortsett fra interesse i metoden.
 
Mindfulness er et begrep som den amerikanske legen og meditasjonslæreren Jon Kabat -Zinn innførte. Kabat- Zinn startet et treningsprogram for smertepasienter ved å bruke meditasjon og yoga til å lindre og hele smerter. I dag er det forsket mye på mindfulness og den gode effekten det har på å redusere smerter og stress.
 
”Mindfulness handler om å være helt tilstede i livet – å være oppmerksom i øyeblikket, på en vennlig og ikke-dømmende måte” – Jon Kabat-Zinn
 
Mindfulness er grunnlaget i Mindful yoga.
 
Vi utøver en vennlig, ikke- dømmende og verdig holdning – vennlighet mot deg selv og andre.

“Mindful yoga har endret mitt stressede hode og vesen og hjulpet meg å tenke rolig.” Kvinne 33 år.

Anne Lise har lært meg å puste inn i «vondtene». Det har faktisk en forbausende effekt, og tøyningene kombinert med dette, blir enda mer effektfulle samtidig som muskelspenningene slipper. Liv Hilde

“Det er viktig å være oppmerksom på fysiske grenser og å være i disse grensene lenge nok til å oppleve dem, men det er like viktig å ikke presse forbi dem. I stedet skal vi se dypt inn i hvert øyeblikk med full aksept. Og ikke tvinge oss til å være annerledes enn hvordan vi er akkurat nå.” – Jon Kabat-Zinn

Oppstart mandag 16.september

Kurset går over 6. mandager fra kl. 18.00- 19.30
 
Pris: 1.595.-
Påmelding til Anne Lise på 932 34 709
eller på vår bookingside nederst på siden.
Betaling til konto 4750 5033090

Sted: STEG, storgt.91, 2. etg

Kontaktinfo:
Anne Lise, tlf. 932 34 709
E-post: post@steghelse.no
Facebook: STEG

Meld deg på:

Grønne datoer indikerer ledige plasser. Klikk deg inn for å melde deg på.

Hva
8 ukers trening i stressreduksjon med STEG-metoden kr3,975.00
Mindful yoga slow
Skap din drømmetilværelse - steg for steg Helg kr2,975.00
Nybegynnerkurs i Mindful yoga kr1,595.00
Meditasjonskurs kr1,795.00
Mindful yoga 2
Mindful yoga 1
Meditasjon kr200.00
Meditasjon og mindful yogahelg i Tromsø kr2,975.00
MEDITASJON, MINDFUL YOGA OG AKTIVE OPPLEVELSER I LOFOTEN kr3,975.00
Skap din drømmetilværelse - steg for steg Helg kr2,975.00
Alle
jan
feb
mar
apr
mai
jun
jul
aug
sep
okt
nov
des
2019
2020
2021
2022
man
tir
ons
tor
fre
lør
søn
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
6 10
25
15
26
3
27
28
29
30