Ukentlig trening i Mindful yoga

Treningen holdes av Anne Lise Helmersen, idrettsmassør, ergoterapeut og trener i mindfulness og oppmerksomt nærvær.

Treningen er for deg som ønsker å lære deg mindfulness og enkle yogabevegelser. Det er ingen krav til forkunnskaper for denne treningen, bortsett fra interesse i metoden. I Mindful yoga trener du din bevegelse med tilstedeværelse, konsentrasjon og fysisk styrke. Mindful yoga består av forsiktige tøyinger, styrke og balanseøvelser, utført langsomt og med konstant oppmerksomhet på pusten og på fornemmelsene som oppstår når du hensetter kroppen i de ulike yogastillingene. Dette bidrar til at du oppøver en følelsesmessig og fysisk styrke og balanse gjennom bevegelse. Du finner veien tilbake til deg selv og blir kjent med dine grenser og hvor du er i livet.

I våre Mindful yogatimer er mindfulness grunnlaget gjennom hele timen.

Du blir guidet detaljert gjennom alle øvelsene og finner din måte å utføre øvelsen på. Vi trener oppmerksomt nærvær mens vi gjør aktive dynamiske bevegelser – og mens vi er i passive stillinger. Vi trener mindful yoga uten å ville oppnå noe, uten å fremtvinge noe. Vi øver oss på å akseptere kroppen slik den er her og nå. Mens vi tøyer, løfter eller balanserer, lærer vi å arbeide med grensene våre, samtidig med at vi opprettholder oppmerksomheten her og nå. Vi er tålmodige og vennlige med oss selv . Mens vi forsiktig beveger oss helt til våre egne grenser i for eksempel en tøyeøvelse, øver vi oss på å puste ved denne grensen og hviler i de rommet mellom å ikke utfordre kroppen overhodet og å presse den for mye.

Vi starter med guidet meditasjon og trener å puste naturlig i de ulike bevegelsene og stillingene. Vi avslutter Mindful yogatimen med kroppskanning, som er en oppmerksomhetsøvelse som er svært avslappende.

Det er viktig for meg som trener at hver og en i gruppen oppleve trygghet med hensyn til eventuelle fysiske utfordringer med egen kropp. Derfor ber jeg om opplysninger om kroppslige utfordringer før timen. På den måten kan vi sammen finne fram til hvordan du kan ivareta deg selv og det du trenger, i forhold til de eventuelle fysiske vondter / begrensninger du har opplyst om.

Mindful yoga 1 – mange og enkle øvelser med instruksjon.

Mindful yoga 2 – enkle og mer balanserende og styrkende øvelser med instruksjon.

“Mindful yoga har endret mitt stressede hode og vesen og hjulpet meg å tenke rolig.” Kvinne 33 år.

Anne Lise har lært meg å puste inn i «vondtene». Det har faktisk en forbausende effekt, og tøyningene kombinert med dette, blir enda mer effektfulle samtidig som muskelspenningene slipper. Liv Hilde

“Det er viktig å være oppmerksom på fysiske grenser og å være i disse grensene lenge nok til å oppleve dem, men det er like viktig å ikke presse forbi dem. I stedet skal vi se dypt inn i hvert øyeblikk med full aksept. Og ikke tvinge oss til å være annerledes enn hvordan vi er akkurat nå.” – Jon Kabat-Zinn

 

 

Nybegynnerkurs Mindful yoga, oppstart etter påske.

Praktisk info:
Tirsdager kl. 18.00 – 19.00 og kl. 19.30- 20.30 (NY) .                Torsdager kl. 19.00- 20.00

Sted: STEG, storgt.91, 2. etg.
Pris: 200,- pr. enkelttime
Klippekort: 1.500,- for 10 timer

Betaling klippekort til VIPPS 538436

Kontaktinfo:
Anne Lise, tlf. 932 34 709
E-post: post@steghelse.no
Facebook: STEG/ErgoAnne

 

Drop- In / 60-75 min 200 Kr

Klippekort 6 MND/10 klipp 1500 Kr
Klippekort 12 MND/20 klipp 2550 Kr

STUDENT/SENIOR:

Klippekort 6 MND/10 klipp 1400 Kr
Klippekort 12 MND/20 klipp 2440 Kr

Betaling med VIPPS 538436

Meld deg på:

Grønne datoer indikerer ledige plasser. Klikk deg inn for å melde deg på.

Hva
8 ukers kurs i stressreduksjon og mindfulness kr3,975.00
Mindful yoga
Helgekurs i stressreduksjon og mindfulness kr2,975.00
Nybegynnerkurs i Mindful yoga kr1,595.00
Meditasjonskurs kr1,795.00
Mindful yoga 2
Mindful yoga 1
Alle
jan
feb
mar
apr
mai
jun
jul
aug
sep
okt
nov
des
2019
2020
2021
2022
man
tir
ons
tor
fre
lør
søn
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
7
20
21
10
22
23
24
25
26
7 12
27
28
11